دست نوشته های شخصی یک دانشجوی فنی

همای اوج سعادت به دام ما افتد، اگر تو را گذری بر مقام ما افتد

دست نوشته های شخصی یک دانشجوی فنی

همای اوج سعادت به دام ما افتد، اگر تو را گذری بر مقام ما افتد

دست نوشته های شخصی یک دانشجوی فنی

و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض، و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین (5 و 6 قصص)

فَلَمَّا أَن جَاء الْبَشِیرُ أَلْقَاهُ عَلَى وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِیرًا قَالَ أَلَمْ أَقُل لَّکُمْ إِنِّی أَعْلَمُ مِنَ اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ (96 یوسف)

پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

زمانی که من دیگر زنده نیستم

دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۷ ق.ظ

انقلاب یک پدیده ناگهانی نیست، متعلق به یک گروه و طبقه خاص هم نیست، بلکه ریشه در مبارزات تاریخی دارد و برآمده از اکثریت قاطع طبقات اجتماعی است، نمیخواهم بگویم انقلاب برآمده از توده هاست چون توده بار معنایی فرانکفورتی دارد اما انقلاب برآمده از اکثریت مردم است. 

زمان وقوع انقلاب قابل پیش بینی نیست اما علائم و نشانه های آن را میتوان مشاهده کرد. انقلاب قبل از وقوع ناگهانی خود، با علائمی بروز و ظهور پیدا میکند اما هیچ خبر دقیقی از زمان وقوع آن نمیتوان داد، از این روست که لنین یک سال قبل از انقلاب روسیه در جمع جوانان کمونیست راهکارهایی برای وقوع انقلاب در "زمانی که من دیگر زنده نیستم" ارائه میدهد و آیت الله خامنه ای در اعترافی بعد از انقلاب میگوید ما هرگز تصور نمیکردیم انقلاب اینقدر زود به وقوع بپیوندد و آیت الله مطهری میگوید بعد از 22 بهمن تا چند روز خواب نمی رفتم چون نمیدانستم چه باید بکنیم و انتظار این پیروزی را نداشتم. علی رغم ناگهانی انقلاب، علایم و نشانه ها خبر از وقوع آن در آینده ای که معلوم نیست نزدیک است یا دور می دهند.

درواقع اگر رژیمی را به بدن تشبیه کنیم، انقلاب مانند مرگی است که پس از یک بیماری مزمن و لاعلاج می آید و آنچه فوت ناگهانی و غافلگیرکننده است، کودتاست، نه انقلاب.

کاهش نفوذ فتاوای مراجع تقلید در مورد مسایل حرام و واجب، کاهش پرداخت خمس و زکات به علمای دینی، عدم رغبت مردم برای کمک به مساجد و پایگگاههای مذهبی و در عوض کمک های میلیاردی به امثال علی دایی و امثال صادق زیباکلام، مخالفت لیدرهای فکری و هنری مثل میرشکاک(امیدم به صندلی بیشتر از نظام مقدس است) و سعید زیباکلام(نامه به رئیس قوه قضاییه و حضور در برنامه جهان آرا و جیوگی)، فرار مردم از شعایر حکومتی دینی(مثل حجاب، بسیج، ریش! و روحانیت) همه و همه خبر از اتفاقات جدیدی در آینده دارد، آینده ای که شاید دور یا شاید نزدیک باشد، یا شاید "زمانی که من دیگر زنده نیستم"

  • یک نی ساز

نظرات (۲)

از علل فروشی حکومت ها مطلب بنویسی ممنون میشم ایا حکومت فعلی ما به سمت فروپاشی میرود یا در حال پوست اندازی و تغییر هویت خود است
  • یه بنده خدا
  • به نظرم این تحلیل، تحلیل یک بعدی بدون دیدن سر دیگر طیف هست.
    یک سر طیف، مواردی هست که به عنوان نشانه‌های انقلاب در این مطلب آمده، اما سر دیگر طیف، مواردی هست که یا نمی‌بینیم یا هرچیز دیگری
    چرا نمی‌گوییم که بعد از گذشت 4 دهه از انقلاب، با جوان‌هایی که نه انقلاب را دیده‌اند، نه خمینی را، نه جنگ را، و از وقتی چشمشان را باز کرده‌اند، حاکمیت دچار فساد بوده و بدحجابی هم کم نبوده، (با همین جوان‌ها) پوز کثیف آمریکا و اسرائیل را در منطقه به خاک مالیدیم و در منطقه قدرتمند شدیم؟
    چرا نمی‌گوییم که بعد از گذشت 4 دهه از انقلاب، هنوز بسیاری از مناسک‌های مذهبی‌مان هرساله پروشورتر هستند و حتی افرادی که ما نشانه‌های انقلاب می‌دانیمشان، مخاطبان این مناسک‌ها هستند؟
    چرا نمی‌گوییم بعد از گذشت 4 دهه از انقلاب، جوانانی پروشور هستند که پای انقلاب ایستاده‌اند و با اینکه مسئولین با آن‌ها همراه نیستند، اما زندگی خود را در طبق اخلاص، تقدیم آرمان‌های نظام اسلامی کرده‌اند؟
    چرا نمی‌گوییم که بعد از گذشت 4 دهه از انقلاب، هرسال اربعین پرشورتر از سال قبل برگزار می‌شود؟
    حتی اگر بخواهیم غیر اسلامی‌تر هم نگاه کنیم، چرا نمی‌گوییم با این همه مشکلات، هنوز هم درصد مشارکت مردم در انتخابات از بسیاری از کشورهایی که خود را مهد دموکراسی و لیبرالیسم و آزادی می‌دانند، بیشتر است؟
    چرا نمی‌گوییم که بسیاری از حرکت‌های آشوب‌طلبانه در این وضعیت اقتصادی، به جای اینکه حمایت مردمی که نشانه‌های انقلاب محسوب می‌شوند را داشته باشند، حتی مردم را رو در روی خود می‌بینند؟

    به نظرم اگر همه اتفاقات و پدیده‌ها را همزمان بینیم و در کنار هم تحلیل کنیم، چه بسا نتیجه تحلیل چیز دیگری شود ...
    پاسخ:
    درود و سلام

    سپاس از نظر شما
    ضمن احترام به خوانش شما از نوشته بنده، ضمن اجتناب از بحث به ذکر دو نکته بسنده میکنم:

    جوانان پرشوری که زندگی خود را در طبق اخلاص تقدیم آرمانهای انقلاب کرده اند، بخشی از این جوانان وبلاگ نویسند و چه بسا انذار دهنده مسئولینی که فرمودید همگام نیستند

    و دوم اینکه با جستجوی درصد مشارکت مردم کشورهای مختلف در انتخابات هایشان نتایج جالبی به دست می آورید، فتامل
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی